מדריך: איך לבנות תוכנית עסקית בצורה נכונה ב-2020

מדריך: איך לבנות תוכנית עסקית בצורה נכונה ב-2020

לבנות תוכנית עסקית לא אמורה להיות משימה מורכבת.

אני אראה לך כיצד לכתוב במהירות ובקלות תוכנית עסקית שתשיג את התוצאות הרצויות לך.

אין לך מה לדאוג, אתה לא צריך להיות בעל תואר עסקי או חשבונאות כדי להקים תוכנית עסקית טובה.

מדריך זה יראה לך כיצד לבנות את התוכנית שלך שלב אחר שלב ללא כל המורכבות או התסכול שבדבר.

אתה יכול להוריד תבנית תוכנית עסקית בחינם ולעקוב אחריה, תוך שימוש בהוראות אלה כמדריך.

מה הם ששת המרכיבים לבניית תוכנית עסקית?

בין אם אתה בונה תוכנית עסקית לגיוס כסף ולהגדלת העסק שלך או רק צריך להבין אם הרעיון שלך יעבוד, כל תוכנית עסקית צריכה לכסות 6 נושאים חיוניים.

הנה סקירה מהירה של כל נושא.

יש הרבה יותר פרטים והוראות לכל שלב בהמשך המדריך.

1 – תקציר מנהלים

סיכום מנהלים הוא סקירה של העסק שלך והתוכניות שלך.

זה מגיע לראשונה בתוכנית שלך והוא צריך להיות מורכב מעמוד אחד עד שניים.

רוב האנשים כותבים את זה בסוף.

2 – הזדמנות

סעיף ההזדמנויות עונה על שאלות אלה: מה אתה מוכר בפועל וכיצד אתה פותר בעיה (או "צורך") עבור השוק שלך? מיהו שוק היעד והתחרות שלך?

3 – הוצאה לפועל

בפרק הביצוע של התוכנית העסקית שלך תענה על השאלה: כיצד אתה מנצל את ההזדמנות שלך והופך אותה לעסק?

סעיף זה יכסה את תוכנית השיווק והמכירות שלך, התפעול ואבני הדרך והמדדים שלך להצלחה.

4 – ניהול החברה

המשקיעים מחפשים צוותים נהדרים בנוסף לרעיונות נהדרים.

השתמש בפרק החברה והניהול כדי לתאר את הצוות הנוכחי שלך ואת מי שאתה צריך להעסיק.

תוכלו גם לספק סקירה מהירה של המבנה המשפטי, המיקום וההיסטוריה שלכם אם אתם כבר פועלים

5 – תוכנית כלכלית

התוכנית העסקית שלך אינה שלמה ללא תחזית כספית.

אנו אגיד לך מה לכלול בתוכנית הפיננסית שלך, אך בהחלט תרצה להתחיל בתחזית מכירה, דוח תזרים מזומנים, דוח רווח והפסד (נקרא גם רווח והפסד) ומאזן שלך.

6 – נספחים

אם אתה זקוק ליותר מקום לתמונות מוצרים או למידע נוסף, השתמש בנספחים.

בחלקים הקרובים של מאמר זה, אצלול לפרטי כל קטע בתוכנית העסקית שלך ואתמקד בבניית תוכנית עסקית של ממש.

3 כלים שיעזרו לכם לבנות תוכנית עסקית קלה ופשוטה להבנה

לפני שתתחיל בתכנית העסקית שלך, בוא נדבר על כמה "כללים" שיקלו על כל תהליך התכנון העסקי.

המטרה היא לבצע את התוכנית העסקית שלך כדי שתוכל להתמקד בבניית העסק שלך.

1- שמור על זה קצר

התוכניות העסקיות צריכות להיות קצרות ותמציתיות.

הנימוק לכך הוא כפול:

ראשית, אתה רוצה לקרוא את התוכנית העסקית שלך (ואף אחד לא מתכוון לקרוא תוכנית עסקית של 100 עמודים או אפילו 40 עמודים).

שנית, התוכנית העסקית שלך צריכה להיות כלי שבו אתה משתמש לניהול וצמיחה של העסק שלך, דבר שאתה ממשיך להשתמש בו ולשכלל לאורך זמן.

תוכנית עסקית ארוכה מדי היא טרחה ענקית לשנות – כמעט מובטח שהתוכנית שלך תועבר למגירת שולחן, ולעולם לא תראה אותה שוב.

2 – תכירו את הקהל שלכם

כתוב את התוכנית שלך באמצעות שפה שהקהל שלך יבין.

לדוגמא, אם החברה שלך מפתחת תהליך מדעי מורכב, אך המשקיעים הפוטנציאליים שלך אינם מדענים, הימנע מז'רגון או ראשי תיבות שלא יהיו מוכרים.

במקום זה:

"הטכנולוגיה שלנו בהמתנה לפטנטים היא תוסף לחיבור אחד למערכי ה- bCPAP הקיימים.

כאשר הוא מחובר להגדרת bCPAP, המוצר שלנו מספק אוורור לחץ כפול לא פולשני. "

תכתוב את זה:

"המוצר שעומד לרישום הפטנטים שלנו הוא מכשיר ללא עוצמה וקל לשימוש המחליף את מכונות ההנשמה המסורתיות המשמשות בבתי חולים בעלות של 1/100."

התאימו את המשקיעים שלכם, ושמרו על הסברים על המוצר שלכם בפשטות ובישירות, תוך שימוש במונחים שכולם יכולים להבין.

אתה תמיד יכול להשתמש בנספח של התוכנית שלך כדי לספק את המפרט המלא במידת הצורך.

3 – אל תרגיש מאוים

האם ידעת שהרוב המכריע של בעלי העסקים והיזמים אינם מומחים לעסקים?

אין להם תואר שני במנהל עסקים או תארים חשבונאיים.

הם לומדים תוך כדי ומוצאים כלים ומשאבים שיעזרו להם.

כתיבת תוכנית עסקית אולי נראית מכשול גדול, אך היא לא חייבת להיות כזו.

אתה מכיר את העסק שלך – אתה המומחה לכך.

מסיבה זו בלבד, כתיבת תוכנית עסקית ואז מינוף התוכנית שלך לצמיחה לא תהיה מאתגרת כמעט כמו שאתה חושב.

ואתה לא צריך להתחיל עם התוכנית העסקית המלאה והמפורטת שאני מתאר כאן.

למעשה, יכול להיות הרבה יותר קל להתחיל בתכנית עסקית פשוטה בת עמוד אחד – מה שאנחנו מכנים תוכנית Lean – ואז לחזור ולבנות תוכנית עסקית ארוכה ומפורטת יותר בהמשך.

בהמשך מאמר זה נצלול אל הפרטים של מה עליכם לכלול בתוכנית העסקית שלכם, על מה עליכם לדלג, על התחזיות הכספיות החשובות וקישורים למשאבים נוספים שיכולים לסייע בהקפצת התוכנית שלכם.

כדי לבנות תוכנית עסקית צריך תאור שמסביר מה הולך להיות

סיכום ההנהלה של התוכנית העסקית שלך מציג את החברה שלך, מסביר מה אתה עושה ומציג מה שאתה מחפש מהקוראים שלך.

מבחינה מבנית, זה הפרק הראשון בתוכנית העסקית שלך.

ולמרות שזה הדבר הראשון שאנשים יקראו, אני בדרך כלל ממליץ לך לכתוב אותו אחרון.

למה? מכיוון שברגע שתדעו את פרטי העסק שלכם מבפנים ומבחוץ, תהיו מוכנים יותר לכתוב את סיכום המנהלים שלכם.

אחרי הכל, החלק הזה הוא סיכום של כל דבר אחר שעליו תכתוב.

באופן אידיאלי, סיכום ההנהלה יכול לשמש כמסמך עצמאי המכסה את עיקרי התוכנית המפורטת שלך.

למעשה, מקובל מאוד שמשקיעים מבקשים רק את סיכום המנהלים כאשר הם מעריכים את העסק שלך.

אם הם אוהבים את מה שהם רואים בסיכום ההנהלה, הם בדרך כלל יבצעו מעקב בבקשה לתוכנית שלמה, מצגת פיצ'רים וכלכליות מעמיקה יותר.

מכיוון שסיכום ההנהלה שלך הוא מרכיב כה קריטי בתוכנית העסקית שלך, תרצה לוודא שהוא ברור ותמציתי ככל האפשר.

סקר את נקודות השיא העיקריות של העסק שלך, אך אל תפרט יותר מדי.

באופן אידיאלי, סיכום המנהלים שלך יהיה עמוד עד שניים לכל היותר, שנועד לקרוא מהיר שמעורר עניין וגורם למשקיעים שלך להרגיש להוטים לשמוע עוד.

סקירה עסקית של משפט אחד
בראש העמוד, ממש מתחת לשם העסק שלך, כולל סקירה של משפט אחד על העסק שלך המסכם את המהות של מה שאתה עושה.

זו יכולה להיות שורת תג, אך לעתים קרובות היא יעילה יותר אם המשפט מתאר את מה שהחברה שלך עושה בפועל.

זה ידוע גם בשם הצעת הערך שלך.

בְּעָיָה
במשפט אחד או שניים, סכם את הבעיה שאתה פותר בשוק. כל עסק פותר בעיה עבור לקוחותיו וממלא צורך בשוק.

פִּתָרוֹן
זה המוצר או השירות שלך. איך אתה מטפל בבעיה שזיהית בשוק?

שוק היעד
מיהו שוק היעד שלך, או הלקוח האידיאלי שלך? כמה מהם יש? חשוב כאן להיות ספציפיים.

אם אתה חברת נעליים, אתה לא מכוון ל"כולם "רק בגלל שלכולם יש רגליים.

סביר להניח שאתה ממקד לפלח שוק ספציפי כגון "גברים מודעים לסגנון" או "רצים". זה יקל עליך הרבה יותר לכוון את מאמצי השיווק והמכירות שלך ולמשוך את סוגי הלקוחות הסבירים ביותר שיקנו ממך.

עוד דברים שצריך לקחת בחשבון שאנחנו רוצים לבנות תוכנית עסקית

תַחֲרוּת
איך שוק היעד שלך פותר את הבעיה שלהם היום? האם ישנן חלופות או תחליפים בשוק?

לכל עסק יש תחרות כלשהי וזה קריטי לספק סקירה כללית בסיכום ההנהלה שלך.

סקירה כללית וצוות החברה
ספק סקירה קצרה של הצוות שלך והסבר קצר מדוע אתה והצוות שלך הם האנשים הנכונים שלוקחים את הרעיון שלך לשוק.

המשקיעים שמים משקל עצום על הצוות – אפילו יותר מאשר על הרעיון – מכיוון שאפילו רעיון נהדר זקוק לביצוע נהדר על מנת להפוך למציאות.

סיכום פיננסי
הדגש את ההיבטים העיקריים של התוכנית הפיננסית שלך, באופן אידיאלי באמצעות תרשים המציג את המכירות, ההוצאות והרווחיות המתוכננים שלך.

דרישות מימון
אם אתה כותב תוכנית עסקית לקבלת הלוואה בנקאית או בגלל שאתה מבקש ממשקיעים , עליך לכלול את פרטי הדברים שאתה צריך בסיכום ההנהלה.

אל תטרח לכלול תנאים של השקעה פוטנציאלית, מכיוון שתמיד יהיה משא ומתן אחר.

במקום זאת, כלול רק הצהרה קצרה המציינת כמה כסף אתה צריך לגייס.

אבני דרך
המרכיב המרכזי האחרון בסיכום מנהלים שהמשקיעים ירצו לראות הוא ההתקדמות שעשית עד כה ואבני דרך עתידיות שאתה מתכוון להגיע אליהן.

אם אתה יכול להראות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך כבר מעוניינים במוצר או בשירות שלך – או אולי כבר קונים – זה נהדר להדגיש.

אתה יכול לדלג על סיכום המנהלים (או לצמצם אותו במידה ניכרת) אם אתה כותב תוכנית עסקית פנימית שמהווה מדריך אסטרטגי בלבד לחברה שלך.

במקרה כזה, תוכלו לוותר על פרטים על צוות הניהול, דרישות המימון והמתיחה, ובמקום זאת להתייחס לסיכום המנהלים כסקירה כללית על הכיוון האסטרטגי של החברה, כדי להבטיח שכל חברי הצוות יהיו באותו ראש.

חשוב מאוד להציג את ההזדמנות שיש עבורם

ישנם ארבעה פרקים עיקריים בתכנית עסקית – הזדמנות, ביצוע, סקירה כללית של החברה ותוכנית פיננסית. פרק ההזדמנויות בתוכנית העסקית שלך הוא המקום בו חי הבשר האמיתי של התוכנית שלך

הוא כולל מידע על הבעיה שאתה פותר, על הפיתרון שלך, למי אתה מתכנן למכור וכיצד המוצר או השירות שלך משתלבים בתחרות הקיימת. נוֹף.

תשתמש גם בחלק זה של התוכנית העסקית שלך כדי להדגים מה מייחד את הפתרון שלך מאחרים, וכיצד אתה מתכוון להרחיב את ההיצע שלך בעתיד.

אנשים שקוראים את התוכנית העסקית שלך כבר יידעו קצת על העסק שלך מכיוון שהם קוראים את סיכום המנהלים שלך.

אך פרק זה עדיין חשוב ביותר מכיוון ששם אתה מרחיב את הסקירה הראשונית שלך, ומספק פרטים נוספים ועונה על שאלות נוספות שלא תסקר בסיכום ההנהלה.

הבעיה והפתרון

התחל את פרק ההזדמנות בתיאור הבעיה שאתה פותר עבור לקוחותיך.

מהי נקודת הכאב העיקרית עבורם?

איך הם פותרים את הבעיות שלהם היום?

אולי הפתרונות הקיימים לבעיית הלקוח שלך הם יקרים מאוד או מסורבלים.

לעסק עם מיקום פיזי, אולי אין פתרונות קיימים במרחק נסיעה סביר.

הגדרת הבעיה שאתה פותר עבור הלקוחות שלך הינה המרכיב הקריטי ביותר בתוכנית העסקית שלך וחיוני להצלחה העסקית שלך.

אם אינך יכול להצביע על בעיה שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלך, ייתכן שלא יהיה לך מושג עסקי בר-קיימא.

כדי להבטיח שאתה פותר בעיה אמיתית עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך, שלב נהדר בתהליך התכנון העסקי הוא להתרחק מהמחשב ולמעשה לצאת לדבר עם לקוחות פוטנציאליים.

וודא שיש להם את הבעיה שאתה מניח שיש להם, ואז בצע את הצעד הבא והציב את הפתרון הפוטנציאלי שלך לבעיה שלהם.

האם זה מתאים להם?

לאחר שתיארת את בעיית שוק היעד שלך, החלק הבא של התוכנית העסקית שלך אמור לתאר את הפתרון שלך.

הפתרון שלך הוא המוצר או השירות שאתה מתכנן להציע ללקוחות שלך.

מה זה ואיך מציעים אותו?

איך זה בדיוק פותר את הבעיה שיש ללקוחות שלך?

עבור מוצרים ושירותים מסוימים, כדאי לתאר מקרי שימוש או לספר סיפור על משתמש אמיתי שירוויח (ויהיה מוכן לשלם עבור) הפיתרון שלך.

התחילו עוד היום כיצד לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ומנף את העסק שלכם באינטרנט צעד אחד קדימה.

עכשיו כשפרטתם את הבעיה והפתרון שלכם בתוכנית העסקית שלכם, הגיע הזמן להפנות את המיקוד שלכם אל שוק היעד שלכם: למי אתם מוכרים?

תלוי בסוג העסק שאתה פותח ובסוג התוכנית שאתה כותב, ייתכן שלא תצטרך לפרט יותר מדי כאן.

לא משנה מה, עליכם לדעת מיהו הלקוח שלכם ולהעריך בערך כמה מהם. אם אין מספיק לקוחות עבור המוצר או השירות שלך, זה יכול להיות תמרור אזהרה.

ניתוח שוק וחקר שוק
אם אתה מתכוון לבצע ניתוח שוק, התחל במחקר.

ראשית, זהה את פלחי השוק שלך וקבע כמה גדול כל פלח. פלח שוק הוא קבוצה של אנשים (או עסקים אחרים) שעלולים למכור אליהם.

אל תיפול בפח, אם כי, להגדיר את השוק כ"כולם ".

הדוגמא הקלאסית היא חברת נעליים.

אמנם זה יהיה מפתה עבור חברת נעליים לומר כי שוק היעד שלהם הוא כל מי שיש לו רגליים, אך באופן מציאותי הם צריכים לכוון לפלח ספציפי של השוק כדי להצליח.

אולי הם צריכים למקד לספורטאים או לאנשי עסקים הזקוקים לנעליים רשמיות לעבודה, או אולי הם מכוונים לילדים ולמשפחותיהם.

הלקוח האידיאלי שלך

כאשר מוגדרים פלחי שוק היעד שלך, הגיע הזמן להגדיר את הלקוח האידיאלי שלך עבור כל פלח.

אחת הדרכים לדבר על הלקוח האידיאלי שלך בתכנית שלך היא להשתמש ב"אישיות הקונה "או" אישיות המשתמשים "שלך.

פרסונה של קונה היא ייצוג פיקטיבי של השוק שלך – הם מקבלים שם, מין, רמת הכנסה, לייקים, לא אוהבים וכו '.

אמנם זה עשוי להיראות כמו עבודה נוספת על פילוח השוק שכבר ביצעת, אך אישיות של קונה איתנה תהיה כלי שימושי ביותר שיעזור לך לזהות את טקטיקות השיווק והמכירות שתצטרך להשתמש בהן כדי למשוך לקוחות אידיאליים אלה. .

לקוחות מפתח

החלק האחרון בפרק שוק היעד שלך צריך לדון בלקוחות מרכזיים.

סעיף זה נדרש למעשה רק עבור חברות ארגוניות (גדולות) שיש להן מעט מאוד לקוחות.

רוב העסקים הקטנים והסטארטאפים האופייניים יכולים לדלג על כך ולעבור הלאה.

אך אם אתה מוכר לעסקים אחרים (B2B), יתכן שיש לך כמה לקוחות מרכזיים שהם קריטיים להצלחת העסק שלך, או קומץ לקוחות חשובים שמובילים מגמה במרחב שלך.

אם כן, השתמש בחלק האחרון הזה בפרק שוק היעד שלך כדי לספק פרטים על אותם לקוחות וכיצד הם חשובים להצלחת העסק שלך.

מוצרים ושירותים עתידיים

לכל היזמים יש חזון לאן הם רוצים לקחת את העסק בעתיד אם הם יצליחו.

אמנם מפתה להקדיש זמן רב לבדיקת הזדמנויות עתידיות למוצרים ושירותים חדשים, אך לא כדאי לך להרחיב יותר מדי על רעיונות אלה בתוכנית העסקית שלך.

זה בהחלט שימושי לכלול פיסקה או שתיים על תוכניות עתידיות פוטנציאליות, כדי להראות למשקיעים לאן מועדות פניך בטווח הארוך, אך אינך מעוניין שתכניתך תישלט על ידי תוכניות ארוכות טווח שעשויות להתממש או לא. .

הדגש צריך להיות על השקת המוצרים והשירותים הראשונים שלך לשוק.

הוצאה לפועל

ולא אני לא מדבר על החברה לעיכול לאלא מכם שתהו.

כעת, לאחר שסיימתם את פרק ההזדמנות, אתם עוברים לפרק הביצוע, הכולל את כל האופן בו אתם אכן הולכים לגרום לעסק שלכם לעבוד.

תוכלו לכסות את תוכניות השיווק והמכירות שלכם, הפעולות, כיצד תוכלו למדוד את ההצלחה ואת אבני הדרך המרכזיות שאתם מצפים להשיג.

מדריך למתחילים: 10 צעדים למינוף העסק שלך באינטרנט
מדריך למתחילים: 10 צעדים למינוף העסק שלך באינטרנט

תוכנית שיווק ומכירות

החלק בתכנית השיווק והמכירה בתכנית העסקית שלך מפרט כיצד אתה מתכנן להגיע לפלחי שוק היעד שלך (נקרא גם שיווק יעד), כיצד אתה מתכנן למכור לשווקי יעד אלה, מהי תוכנית התמחור שלך ואילו סוגי פעילויות ושותפויות.

אתה צריך להפוך את העסק שלך להצלחה.

לפני שאתה אפילו חושב על כתיבת תוכנית השיווק שלך, עליך להגדיר היטב את שוק היעד שלך ולהפוך את אישיות הרוכשים שלך.

מבלי להבין באמת למי אתה משווק, לתכנית שיווק לא יהיה ערך רב.

הצהרת המיקום שלך

החלק הראשון של תוכנית השיווק והמכירות שלך הוא הצהרת המיקום שלך.

מיצוב הוא כיצד תנסה להציג את החברה שלך בפני לקוחותיך.

האם אתה הפיתרון במחיר נמוך, או שאתה מותג הפארים והיוקרה בשוק שלך? האם אתה מציע משהו שהמתחרים שלך לא מציעים?

התחילו למוד עוד היום כיצד ניתן להרוויח כסף באינטרנט ע״י המודול של שיווק שותפים.

לפני שתתחיל לעבוד על הצהרת המיקום שלך, עליך להקדיש זמן להערכת השוק הנוכחי ולענות על השאלות הבאות:

  • אילו תכונות או יתרונות אתם מציעים שהמתחרים שלכם לא מציעים?
  • מהם הצרכים והרצונות העיקריים של הלקוחות שלך?
  • איך המתחרים שלך ממקמים את עצמם?
  • איך אתה מתכנן להבדיל מהתחרות? במילים אחרות, מדוע לקוח צריך לבחור בכם במקום מישהו אחר?
  • איפה אתה רואה את החברה שלך בנוף של פתרונות אחרים?

לאחר שענית על שאלות אלה, תוכל לעבוד על אסטרטגיית המיקום שלך ולהגדיר אותה בתוכנית העסקית שלך.

אתה רק צריך להסביר היכן החברה שלך יושבת בתוך הנוף התחרותי ומה הצעת הערך המרכזית שלך שמבדילה את החברה שלך מהאלטרנטיבות שהלקוח יכול לשקול.

לבנות תוכנית עסקית – תמחור

לאחר שתדע מהי אסטרטגיית המיקום הכוללת שלך, תוכל לעבור לתמחור.

אסטרטגיית המיקום שלך תהיה לרוב גורם מניע משמעותי לתמחור ההיצע שלך.

מחיר מעביר מסר חזק מאוד לצרכנים ויכול להיות כלי חשוב לתקשר את המיקום שלך לצרכנים.

אם אתה מציע מוצר פרימיום, מחיר פרימיום יעביר במהירות את המסר הזה לצרכנים.

ההחלטה על המחיר שלך יכולה להרגיש יותר כמו אמנות מאשר מדע, אבל יש כמה כללים בסיסיים שאתה צריך לעקוב אחריהם:

מכסה את העלויות שלך.

בהחלט יש יוצאים מן הכלל לכך, אך לרוב, עליכם לחייב את הלקוחות שלכם יותר ממה שעולה לכם לספק את המוצר או השירות שלכם.


תמחור מרכז רווח עיקרי ומשני.

ייתכן שהמחיר הראשוני שלך אינו מרכז הרווח העיקרי שלך.

לדוגמה, ייתכן שתמכור את המוצר שלך במחיר שלך או אפילו מתחת לו, אך תצטרך חוזה תחזוקה או תמיכה רווחי הרבה יותר כדי לרכוש אותו.

התאמת שער השוק.

המחירים שלך צריכים להתאים לביקוש והציפיות של הצרכן.

מחיר גבוה מדי וייתכן שאין לך לקוחות. המחיר נמוך מדי ואנשים עשויים להמעיט בערך בהצעה שלך.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון שאנחנו רוצים לבנות תוכנית עסקית הוא – קידום

עם טיפול בתמחור ובמיצוב, הגיע הזמן לבחון את אסטרטגיית הקידום שלך.

תוכנית קידום מפרטת כיצד אתה מתכנן לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

זכור, חשוב שתרצה למדוד כמה עולים המבצעים שלך וכמה מכירות הם מספקים. קשה לשמור על תוכניות קידום מכירות שאינן רווחיות.

פרסום

התוכנית העסקית שלך צריכה לכלול סקירה של סוגי הפרסום שאתה מתכנן להוציא עליהם כסף.

האם תפרסם באינטרנט? או אולי בתקשורת מסורתית, לא מקוונת?

מרכיב מרכזי בתוכנית הפרסום שלך הוא התוכנית שלך למדידת הצלחת הפרסום שלך.

תוכן שיווקי

אסטרטגיה פופולרית לקידום היא העסוק במה שמכונה שיווק באמצעות תוכן.

שיווק באמצעות תוכן הוא העניין של Bplans.

זה כשאתה מפרסם מידע שימושי, טיפים ועצות – בדרך כלל זמינים בחינם – כך ששוק היעד שלך יוכל להכיר את החברה שלך באמצעות המומחיות שאתה מספק.

שיווק בתוכן עוסק בהוראה וחינוך הלקוחות הפוטנציאליים שלך בנושאים שהם מעוניינים בהם, לא רק על התכונות והיתרונות שאתה מציע.

רשתות חברתיות

בימים אלה, קיום נוכחות ברשתות חברתיות הוא למעשה דרישה עבור הרוב המכריע של העסקים.

אתה לא צריך להיות בכל ערוץ מדיה חברתית, אבל אתה צריך להיות על אלה שהלקוחות שלך נמצאים בהם.

יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים משתמשים במדיה חברתית כדי ללמוד על חברות ולגלות עד כמה הם מגיבים.

לבנות תוכנית עסקית: פעולות

סעיף התפעול הוא איך העסק שלך עובד.

זה הלוגיסטיקה, הטכנולוגיה ושאר הדברים.

תלוי בסוג העסק שאתה פותח, יתכן שתצטרך את הסעיפים הבאים.

כלול רק את מה שאתה צריך והסר את כל השאר.

המקור ומימוש

אם החברה שלך קונה את המוצרים שהיא מוכרת מספקים אחרים, חשוב לכלול פרטים על מאיפה המוצרים שלך מגיעים, איך הם נמסרים אליך ובסופו של דבר איך אתה מספק את המוצרים ללקוח – זה המקור ומימוש.

אם אתה מקנה מוצרים מיצרנים מעבר לים, המשקיעים ירצו לדעת על ההתקדמות שלך בעבודה עם ספקים אלה.

אם העסק שלך אמור לספק מוצרים ללקוחות שלך, עליך לתאר את התוכניות שלך למשלוח המוצרים שלך.

טֶכנוֹלוֹגִיָה

אם אתה חברת טכנולוגיה, חשוב לתוכנית העסקית שלך לתאר את הטכנולוגיה שלך ומהו "התבלין הסודי" שלך.

אינך צריך למסור סודות מסחריים בתוכנית העסקית שלך, אך אתה צריך לתאר כיצד הטכנולוגיה שלך שונה וטובה יותר מפתרונות אחרים שם.

ברמה גבוהה, תרצה לתאר כיצד הטכנולוגיה שלך עובדת. אינך צריך להיכנס לפרטים מרתקים כאן, אם כי – אם משקיע מעוניין בפירוט רב יותר הוא יבקש זאת, ותוכל לספק את המידע הזה בנספח שלך.

זכור, המטרה שלך היא לשמור על התוכנית העסקית שלך קצרה ככל האפשר, כך שיותר מדי פרטים כאן יכולים בקלות להפוך את התוכנית שלך לארוכה מדי.

הפצה

עבור חברות מוצרים, תוכנית הפצה היא חלק חשוב מהתוכנית העסקית המלאה.

לרוב, חברות שירות יכולות לדלג על יצירה זו ולעבור הלאה.

הפצה היא כיצד תשיג את המוצר שלך לידי הלקוחות שלך.

לכל ענף ערוצי הפצה שונים והדרך הטובה ביותר ליצור את תוכנית ההפצה שלך היא לראיין אחרים בענף שלך כדי להבין מהו מודל ההפצה שלהם.

לבנות תוכנית עסקית – אבני דרך

תוכנית עסקית היא רק מסמך על הנייר ללא נתיב אמיתי לביצוע העבודה, עם לוח זמנים, תפקידים מוגדרים ותפקידים מרכזיים.

בעוד שקטע אבני הדרך והמדדים בתוכנית העסקית שלך עשוי להיות לא ארוך, חשוב שתקדיש את הזמן להסתכל קדימה ולתזמן את הצעדים החשובים הבאים לעסק שלך.

המשקיעים ירצו לראות שאתה מבין מה צריך לקרות כדי להפוך את התוכניות שלך למציאות וכי אתה עובד על לוח זמנים ריאלי.

התחל בסקירה מהירה של אבני הדרך שלך.

אבני דרך מתוכננות כמטרות עיקריות.

לדוגמא, אם אתה מייצר מכשיר רפואי, יהיו לך אבני דרך הקשורות לבדיקות קליניות ותהליכי אישור ממשלתי.

אם אתה מייצר מוצר צריכה, ייתכן שיש לך אבני דרך הקשורות לאבות טיפוס, מציאת יצרנים וקבלה ממעלה ראשונה.

לבנות תוכנית עסקית – מבט לאחור

בעוד שאבני דרך מסתכלות קדימה, תרצה גם להעיף מבט לאחור על ההישגים העיקריים שכבר היו לך.

משקיעים אוהבים לקרוא לזה "משיכה". המשמעות של זה היא שהחברה שלך הראתה עדויות להצלחה מוקדמת.

גרירה יכולה להיות מכירות ראשוניות, תוכנית פיילוט מצליחה או שותפות משמעותית.

שיתוף ההוכחה לכך שהחברה שלך היא יותר מסתם רעיון –

שיש לה הוכחות ממשיות לכך שהיא הולכת להיות הצלחה –

יכול להיות חשוב ביותר לנחיתה של הכסף הדרוש לך כדי להצמיח את העסק שלך.

לבנות תוכנית עסקית – מדדים

בנוסף לאבני דרך ומתיחה, על התוכנית העסקית שלך לפרט את מדדי המפתח שתצפה בהם כאשר העסק שלך יורד מהשטח.

מדדים הם המספרים שאתה צופה בהם באופן קבוע כדי לשפוט את בריאות העסק שלך.

הם גורמי הצמיחה של המודל העסקי שלך והתוכנית הפיננסית שלך.

לדוגמא, מסעדה עשויה לשים לב במיוחד למספר הפניות השולחניות שיש להם בלילה ממוצע וליחס בין מכירת המשקאות למכירות המזון.

חברת תוכנה מקוונת עשויה לבחון את שיעורי הנטישה (אחוז הלקוחות שמבטלים) והרשמות חדשות.

לכל עסק יהיו ערכי מפתח שעליהם הוא עוקב כדי לפקח על צמיחה ולאתר בעיות מוקדמות, והתוכנית העסקית שלך צריכה לפרט את מדדי המפתח שתעקוב אחר העסק שלך.

ניהול סיכונים

לבסוף, על התוכנית העסקית שלך לפרט את ההנחות המרכזיות שהנחת וחשובות להצלחת העסק שלך.

דרך נוספת לחשוב על הנחות מפתח היא לחשוב על סיכון.

אילו סיכונים אתה לוקח עם העסק שלך? לדוגמא, אם אין לך דרישה מוכחת למוצר חדש, אתה מניח שאנשים ירצו את מה שאתה בונה.

אם אתה מסתכן על פרסום מקוון כעל ערוץ לקידום מכירות ראשי, אתה מניח הנחות לגבי עלויות הפרסום ההוא ואחוז צופי המודעות שיבצעו רכישת בפועל.

לדעת מה ההנחות שלך בזמן שאתה מקים עסק יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה עסקית לכישלון עסקי.

כשאתה מזהה את ההנחות שלך, אתה יכול לצאת להוכיח שההנחות שלך נכונות.

ככל שתוכל למצר את ההנחות שלך, כך גדל הסיכוי שהעסק שלך יצליח.

סקירה כללית וצוות החברה

בפרק זה נבין את מבנה החברה שלך ומי הם אנשי צוות המפתח.

פרטים אלו חשובים במיוחד למשקיעים מכיוון שהם ירצו לדעת מי עומד מאחורי החברה ואם הם יכולים להמיר רעיון טוב לעסק נהדר.

קְבוּצָה

הפתגם הישן הוא שמשקיעים לא משקיעים ברעיונות, אלא משקיעים באנשים.

יש משקיעים שאפילו מרחיקים לכת ואומרים שהם מעדיפים להשקיע ברעיון בינוני עם צוות נהדר מאחוריו מאשר ברעיון שוברי קופות עם צוות בינוני.

המשמעות של זה באמת היא שניהול עסק מצליח מסתכם בהורדת העבודה.

האם אתה יכול באמת להשיג את מה שתכננת?

האם יש לך את הצוות הנכון במקום שיהפוך רעיון טוב לעסק נהדר שיציע ללקוחות לדפוק את דלתותיך?

סקירת החברה ופרק הצוות של התוכנית העסקית שלך הם המקום בו אתה מביא את המקרה הטוב ביותר שלך שיש לך את הצוות הנכון במקום לבצע את הרעיון שלך.

זה אמור להראות שחשבתם על התפקידים החשובים והאחריות שהעסק שלכם זקוק להם בכדי לצמוח ולהצליח.

כלול סרטונים קצרים המדגישים חוויות רלוונטיות של כל אחד מחברי צוות מפתח.

חשוב כאן להכריע בעניין מדוע הצוות הוא הצוות המתאים להפוך רעיון למציאות.

האם יש להם ניסיון ורקע מתאים בתעשייה? האם לחברי הצוות היו הצלחות יזמיות בעבר?

עוד משהו שחשוב לדעת!

טעות נפוצה שעושים יזמים טירונים בתיאור צוות הניהול היא לתת לכל הצוות תואר ברמה C (מנכ"ל, CMO, COO, וכן הלאה).

אמנם זה עשוי להיות טוב לאגו, אך לרוב זה לא מציאותי.

ככל שחברה צומחת, ייתכן שתזדקק לסוגים שונים של ניסיון וידע.

לעתים קרובות עדיף לאפשר צמיחה עתידית של כותרים במקום להתחיל את כולם בצמרת ללא מקום לצמיחה או שינוי בעתיד.

צוות ההנהלה שלך לא בהכרח צריך להיות שלם כדי לקבל תוכנית עסקית מלאה.

אם אתה יודע שיש לך פערים בצוות הניהול, זה בסדר.

למעשה, משקיעים רואים את העובדה שאתה יודע שאתה חסר אנשי מפתח מסוימים כאות לבגרות וידע לגבי מה העסק שלך צריך כדי להצליח.

אם יש לך פערים בצוות שלך, פשוט זיהוי אותם וציין שאתה מחפש את האנשים הנכונים למלא תפקידים מסוימים.

לבסוף, תוכל לבחור לכלול תרשים ארגוני מוצע בתוכנית העסקית שלך.

זה לא קריטי ובהחלט יכול לחיות בנספח התוכנית העסקית שלך.

בשלב מסוים, כשאתה בוחן אפשרויות מימון, ייתכן שתתבקש "תרשים ארגוני", ולכן טוב שיהיה לך כזה.

מעבר לגיוס כסף, תרשים ארגוני הוא גם כלי תכנון שימושי שיעזור לך לחשוב על החברה שלך ואיך היא תגדל עם הזמן.

אילו תפקידי מפתח תרצה למלא בעתיד ואיך תבנה את הצוותים שלך כדי להפיק מהם את המרב?

תרשים ארגוני יכול לעזור לך לחשוב על השאלות האלה.

לבנות תוכנית עסקית – הצהרת משימה

אל תיפול בפח של בילוי של יום או יותר בהצהרת המשימה שלך.

שעה-שעתיים אמורות להיות הרבה זמן.

הימנע מהרכבת הצהרה ארוכה וגנרית אודות האופן שבו החברה שלך משרתת את לקוחותיה, עובדיה וכו '.

משימת החברה שלך צריכה להיות קצרה – משפט אחד או שניים לכל היותר –

והיא צריכה לכלול, ברמה גבוהה מאוד, את מה שאתה מנסה לעשות.

בכנות, הצהרת המשימה שלך והצעת הערך הכללית שלך עשויות אפילו להיות אותו דבר.

כאן בפאלו אלטו תוכנה (יצרני Bplans) הצהרת המשימה שלנו היא: "אנו עוזרים לאנשים להצליח בעסקים."

זה פשוט ומקיף את כל מה שאנחנו עושים החל מסוגי המוצרים שאנו בונים וכלה בסוג השיווק שאנו עושים.

קניין רוחני

זה חל בעיקר על טכנולוגיות ומיזמים מדעיים, אז פשוט דלג על זה אם אינך צריך לדון בפטנטים שלך ובקניין רוחני אחר.

אך אם יש לך קניין רוחני הקנייני לעסק שלך ועוזר לעסק שלך להגן על עצמו מפני מתחרים, עליך לפרט מידע זה כאן.

אם יש לך פטנטים או שאתה נמצא בתהליך בקשת הפטנטים, זה המקום להדגיש את הפטנטים האלה.

לא פחות חשוב לדון הוא רישוי טכנולוגיה – אם אתה נותן רישיון לטכנולוגיית הליבה ממישהו אחר, עליך לגלות זאת בתוכנית העסקית שלך ולהקפיד לכלול פרטים על הקשר הכספי.

לבנות תוכנית עסקית – תכנית פיננסית

אחרון, אך בהחלט לא פחות חשוב, הוא פרק התוכנית הפיננסית שלכם.

זה לעתים קרובות מה שיזמים הכי מרתיעים, אבל זה לא צריך להיות מאיים כמו שזה נראה.

כספים עסקיים עבור רוב הסטארטאפים הם פחות מסובכים ממה שאתה חושב, ותואר עסקי בהחלט אינו נדרש לבניית תחזית פיננסית איתנה.

עם זאת, אם אתה זקוק לעזרה נוספת, יש הרבה כלים ומשאבים שיעזרו לך לבנות תוכנית פיננסית איתנה.

לתכנית פיננסית אופיינית יהיו תחזיות מכירות והכנסות חודשיות למשך 12 החודשים הראשונים, ואז תחזיות שנתיות לשלוש עד חמש השנים הנותרות.

תחזיות לשלוש שנים בדרך כלל נאותות, אך חלק מהמשקיעים יבקשו תחזית לחמש שנים.

להלן פירוט הדוחות הכספיים שעליך לכלול בתוכנית העסקית שלך, וסקירה קצרה על מה שצריך להיות בכל סעיף.

תחזית מכירות

תחזית המכירות שלך היא בדיוק זאת – התחזיות שלך לגבי כמה אתה הולך למכור בשנים הקרובות.

תחזית מכירות מחולקת בדרך כלל למספר שורות, עם שורה לכל מוצר ליבה או שירות שאתה מציע.

אל תטעו לפרק את תחזית המכירות שלכם לפרטים מרתקים.

פשוט התמקדו ברמה הגבוהה בשלב זה.

לדוגמה, אם אתה חוזה מכירות למסעדה, אתה עשוי לפרק את התחזית שלך לקבוצות הבאות: ארוחת צהריים, ארוחת ערב ומשקאות. אם אתה חברת מוצרים, תוכל לפרק את התחזית שלך לפי פלחי שוק יעד או לקטגוריות מוצרים עיקריות.

תחזית המכירות שלך תכלול גם שורה מתאימה לכל שורה במכירות לכיסוי עלות מוצרים שנמכרו, המכונה גם COGS (נקרא גם עלויות ישירות).

בשורות אלה מוצגות ההוצאות הקשורות לייצור המוצר או אספקת השירות שלך.

COGS צריך לכלול רק את העלויות הקשורות ישירות לייצור המוצרים שלך, ולא הוצאות עסקיות רגילות כגון שכר דירה, ביטוח, משכורות וכו 'עבור מסעדות זה יהיה עלות המרכיבים.

עבור חברת מוצרים זה עלות חומרי הגלם. עבור עסק ייעוץ, זה עשוי להיות עלות נייר וחומרי מצגת אחרים.

תוכנית כוח אדם

התוכנית האישית שלך מפרטת כמה אתה מתכנן לשלם לעובדים שלך.

עבור חברה קטנה, תוכל לפרט כל משרה בתוכנית כוח האדם וכמה ישולם בכל חודש עבור כל משרה.

עבור חברה גדולה יותר, תוכנית האנשי מחולקת בדרך כלל לקבוצות פונקציונליות כגון "שיווק" ו"מכירות ".

תוכנית כוח האדם תכלול גם את מה שמכונה בדרך כלל "נטל עובדים", שהוא העלות של עובד מעבר לשכר.

זה כולל מיסי שכר, ביטוח ועלויות הכרחיות אחרות שתצטרך מדי חודש בגין העובד בשכר שלך.

לבנות תוכנית עסקית – דוח רווח והפסד

דוח רווח והפסד הוא המקום בו כל המספרים שלך מתאחדים ומראים אם אתה מרוויח או מפסיד.

ה- P&L שואב נתונים מתחזית המכירות שלך ומתכנית כוח האדם שלך וכולל גם רשימה של כל ההוצאות השוטפות האחרות שלך הקשורות לניהול העסק שלך.

תוכל להוריד דוגמה חינם לדוח רווח והפסד כאן.

ה- P&L מכיל גם את "השורה התחתונה" הכל כך חשובה שבה הוצאותך מופחתות מהרווחים שלך כדי להראות אם העסק שלך מרוויח בכל חודש או שעלול להוביל להפסדים מסוימים בזמן שאתה גדל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *