כל מה שמשווקים צריכים לדעת על שיווק במדיה חברתית (SMM)

כל מה שמשווקים צריכים לדעת על שיווק במדיה חברתית (SMM)

מה זה SOCIAL MEDIA MARKETING?

צרכנים מבלים זמן רב מתמיד ברשתות ופלטפורמות של מדיה חברתית.

על פי חברת We Are Social, חברת ניתוח דיגיטלי, האמריקני הממוצע מבלה 1.7 שעות בפלטפורמות של מדיה חברתית מדי יום (Smart Insights),

ואילו דוח שנערך לאחרונה על ידי העמותה Common Sense Media מצא כי בני נוער משקיעים תשע שעות בכל יום בצריכה מדיה דיגיטלית.

כדי להגיע לקהלים המסתמכים יותר ויותר על אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ'ט, פייסבוק, ועוד

כמה פלטפורמות מדיה חברתית נוספות למידע ובידור, המותגים והחברות המובילות כיום מפתחות אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית שנועדו להגביר את המעורבות בקרב משתמשי המדיה החברתית

ולהגביר את המודעות למותג באמצעות אינטראקציות חברתיות, שיחות ושיתוף.

אולם לפני שמשקיעים בשיווק במדיה חברתית, חשוב לקבל הבנה נחרצת מדוע צורת שיווק זו אפקטיבית, כמו גם את ההבחנות בין שיווק במדיה חברתית לבין צורות אחרות של פרסום דיגיטלי.

פריבלגיות בשיווק מדיה חברתית היום

בעוד מינוף מעורבות הקהל בפלטפורמות המדיה החברתית אולי נחשב לאסטרטגיה חדשנית לפני חמש שנים.

כיום המותגים התחרותיים ביותר מכירים בחשיבות שיווק המדיה החברתית כהיבט חיוני באסטרטגיית שיווק דיגיטלית גדולה יותר.

סקר שנערך לאחרונה בקרב כמעט 4,000 משווקים ובעלי עסקים מצא כי 96% מהמשתתפים משתמשים בשיווק במדיה חברתית, ו 92% מהנסקרים סבורים כי שיווק במדיה חברתית חשוב להצלחת העסק שלהם (בוחן מדיה חברתית).

מחקר אחר שערך המרכז לחקר הפיו גילה כי למעלה מ- 90% מהמותגים משתמשים כיום בשתי רשתות חברתיות או יותר (Adweek).

הסוגים השונים של מהדורות וחברות שיווק עם מדיה חברתית

מדיה חברתית היא כלי רב עוצמה מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים לתקשר ולנהל קשרים עם אחרים על ידי שיתוף סרטוני פייסבוק, תמונות אינסטגרם, סרטוני יוטיוב, סיפורי Snapchat וצורות תוכן אחרות עם חבריהם ועוקביהם.

עבור מותגים, מינוף השיחות החברתיות הללו מספק דרך חשובה להגדיל את החשיפה של החברה, לבסס זהות מותג חיובית ולשלב שם ו / או תוכן של מותג במיליוני אינטראקציות במדיה חברתית.

אולי יעניין אותך גם >> 5 אסטרטגיות שיווק דיגיטליות אפקטיביות בשנת 2020.

פשוט יצירה ופרסום של תכנים מעולים, אם כן, לא מצליחה לנצל את המלצות / שיתופי Word Of Mouth (WOM) של המדיה החברתית ומגבילה מאוד את מספר הצרכנים שיכולים לעסוק במותג ובתוכנו.

כמה אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית שעוזרות לתמרץ את הקהל לשתף תוכן כוללות פיתוח:

האשטאג קמפיינים

יצירת hashtag ממותג היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר עבור מותגים להגדיל את הנראות שלהם לקהלי המדיה החברתית, וחברות רבות משתמשות כעת בקמפיינים של hashtag ממותגים כדי לעודד את הקהל ליצור ולשתף תוכן הקשור למותג שלהם.

מתנות ותחרויות

אירוח תחרות או הפצת קודים לקידום מכירות יכולים ליצור באזז חברתי ולעודד את משתמשי המדיה החברתית לנקוט בפעולה ספציפית.

חברות יכולות למנף תחרויות, הגרלות ומסגרים כדי לעודד עוקבים לייצר תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) או לשתף תוכן של מותג בערוצי המדיה החברתית שלהן.

סרטונים ויראלים

כדי להגדיל את החשיפה, מותגים רבים יוצרים תוכן שנועד להיות משותף למיליונים בכל ערוצי המדיה החברתית. אמנם קשה לדעת איזו תמונה, וידאו, או ציוץ "ישתמשו בוויראליות", אולם הפקת תכנים יחסית, יצירתיים, מצחיקים ו / או מזעזעים הם לעיתים קרובות אסטרטגיה יעילה להגיע לצרכנים חדשים ולהקל על שיחות חברתיות.

השתלטות

השתלטות על מדיה חברתית כוללת לאפשר למשתמשים ברשת המדיה החברתית (לעתים קרובות ידוען, משפיע דיגיטלי או מומחה) להשתלט על ערוץ המדיה בבעלות המותג למשך פרק זמן מוגדר.

אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית יכולה לשמש להעצמת התוכן ו / או הערוץ של המותג על ידי חשיפת החברה לקהלים חדשים.

שיווק מדיה חברתית: בבעלות VS. חברתית VS. מדיה בתשלום

הכרת ההבדלים בין מדיה שהושגה, מדיה בבעלות, ומדיה בתשלום (כמו גם היכן ששלושת סוגי השיווק הללו יכולים לחפוף) עוזרת למשווקים ולמותגים להבין כיצד השיווק במדיה חברתית שונה מסוגים אחרים של פרסום במדיה דיגיטלית / חברתית:

מדיה בבעלות

מדיה בבעלות מוגדרת כל תוכן או מאפיין דיגיטלי הנשלט על ידי המותג, כולל אתרים, דפי / חשבונות מדיה חברתית, בלוגים של חברות וכו '.

מכיוון שמותגים יכולים לתקשר ישירות עם צרכנים באמצעות תוכן המדיה בבעלותם, פיתוח חומרי מדיה בבעלות נהדרת הוא יעיל דרך לחברות לחזק את זהותן ולהציע ערך לצרכנים ערך (בצורה של מידע ו / או בידור).

מדיה חברתית

מדיה שהושגה היא כל סוג של מדיה הקשורה למותג – שיתופים חברתיים, סקירות חוזרות, שיבוצים מחדש, ביקורות חיוביות, תוכן שנוצר על ידי משתמשים, אזכור יחסי ציבור

שמקורם במשתמשי מדיה חברתית, ולא מהמותג עצמו. המכונה גם נפוץ לשיווק "מפה לאוזן", מדיה מרוויחה מסייעת למותגים להגיע לקהלים גדולים יותר על ידי ניצול ההשפעה של משתמשי המדיה החברתית ומינופה של הפעילות החברתית שלהם כדי להגדיל את החשיפה.

מדיה בתשלום

מודעות באנר, מודעות YouTube לפני רול, פוסטים ממומנים על המותג בערוצי השפעה של מדיה חברתית, ותשלום לקידום קטעי תוכן הם כולם דוגמאות למדיה בתשלום.

בדומה לפרסום המסורתי, המדיה בתשלום משמשת להגברת היעילות של קמפיין או פיסת תוכן על ידי הגברת מספר האנשים שרואים (ועשויים ליצור אינטראקציה עם) המדיה בתשלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *