מי אתה שלו יפרח?

קוראים לי שלו יפרח, נולדתי ב-10.12.1989 ואני מומחה לשיווק דיגיטלי, פיתוח עסקי ויזמות דיגיטלית.

למען האמת – אני ממובילי התחום במדינת ישראל, או לפחות מהמוכרים שבהם.

אבל זה לא תמיד היה ככה.

כשבן אדם צריך לכתוב על עצמו, בין אם זה קורות חיים או ביוגרפיה אישית, הוא נוטה להתייחס לדברים הטובים וההישגים שהצליח להשיג בחייו, ואיכשהו שהוא, אולי בלי לשים לב אפילו, להתעלם מכל הכשלונות והטעויות שהובילו אותו לאותם ההישגים.

אני לא כזה.

אני מאמין גדול בקלישאה שהמסע חשוב לא פחות מהיעד, צריך להנות ממנו וללמוד ממנו,

ואני מקווה שיצא לכם ללמוד גם מהכשלונות שלי שהובילו להצלחות שלי, כמו שאני למדתי מהם.

מאז שאני זוכר את עצמי לא הסתדרתי עם מערכת החינוך. אנשים אוהבים לקרוא לזה "בעיות קשב וריכוז"

אני קורא לזה "חוסר עניין", כי לא פעם מצאתי את עצמי מרותק לספר או קורס מסויים במשך שעות ארוכות (לפעמים אפילו 16 שעות רצופות).

12 שנות לימוד סיימתי בקושי רב, בגרות אין לי עד היום (2019) וכנראה שגם לא תהיה לי.

ניסיתי להתחיל תואר באוניברסיטה הפתוחה כמה פעמים בחיי, משהו שלא כל כך הצליח לי.

כשהבנתי שאת הנחלה שלי אני לא אשיג בדרך המסורתית (בגרות – תואר – עבודה – פנסיה)

וגם כשראיתי כמה בוער לי ליצור דברים חדשים ולממש את עצמי – התחלתי ללכת לכיוון היזמות.

זה התחיל לפני הגיוס שלמדתי עיצוב גרפי בפוטושופ דרך האינטרנט, הרבה לפני שהיו סמארפונים וכל אחד יכל לעצב בשניות, והתחלתי להרוויח כסף מעיצוב גרפי.

זה המשיך שבתקופת הצבא, תוך כדי שאני קצין מודיעין קרבי, הקמתי חברת הפקות אירועים וארגנתי מסיבות חוגרים ופסטיבלים של 300 עד 5,000 איש.

כשהשתחררתי מהצבא לקחתי את כל החסכונות מהקבע ועוד הלוואה מהבנק והקמתי מסעדה ביחד עם שני שותפים, הייתי חדש בתחום המסעדנות ונכנסתי עם שותפים שהיו הרבה יותר משופשפים ממני בתחום הזה, ובעסקים בכלל.

אחרי שנה במסעדה ועבודה מסביב לשעון (היו חודשים עם למעלה מ-300 שעות עבודה), הפסדתי את כל הכסף שהשקעתי (ואת השנה מהחיים שלי), אבל למדתי שיעור חשוב בעסקים ובחוזים.

מיד לאחר מכן הלכתי לעבוד במכירות בחברת סטראטפ כי היה לי רעיון לאפליקצייה.

לקח לי חודש לבנות תכנית עסקית, חודשיים נוספים לגייס צוות של מתכנת ושותף, ותוך פחות מחצי שנה היה לנו מוצר באוויר Klika. את הלקוח הראשון כבר השגנו תוך שנה מהקמת הסטראטפ והתחלנו לייצר הכנסה.

אבל כל זה לא הספיק לנו כדי להתרומם ולהגיע למצב של עצמאות, אז נאלצנו לסגור את החברה לאחר שיותר משנה לא הצלחנו לגייס משקיע. 

הכשלון האחרון בסדרת הכשלונות שלי בטרם הפריצה הגדולה היה כשהתחלתי לעבוד עם יזם נדל"ן, ובן אדם זהב בשם עמוס.

זה התחיל מתיווך שעשיתי לנכסים מסחריים שהיו ברשותו ונגמר בזה שהקמנו פיצוצייה יחד. בשני המקרים הגעתי בלי ידע ופשוט קפצתי למים.

התיווך הלך נהדר, זה עולם שהיה לי נוח בו, לעומת זאת הפיצוצייה הייתה כשלון חרוץ.

בשלב הזה אחרי הכשלון של המסעדה, הסטרטאפ והפיצוצייה הייתי עם חובות של למעלה מ-200 אלף.

אני לא יכול להגיד שכואב לי על הכשלונות האלה. כן ברור שהייתי רוצה להצליח בכל אחד מהם,

אבל בלי הכשלונות האלה לא הייתי לומד משא ומתן, חוזים, ניתוח שוק ומתחרים, אסטרטגיה, תכנית פעולה, ניהול מלאי, ניהול עובדים, עבודה מול רשויות, הקמת עסק, סגירת עסק, מינוף הצלחות וצמצום הפסדים ועוד הרבה מאוד יכולות שעזרו לי מאוד כשפרצתי סוף סוף.

גלו כיצד אלפי ישראלים עושים מעל 10,000 ש״ח בחודש דרך האינטרנט

התפנית בחיים שלי קרתה בשנת 2016 כששמעתי לראשונה על שיווק שותפים.

היה נשמע לי הזוי שאפשר לייצר כסף בלי לקוחות, בלי מלאי, בלי ספקים ולמען האמת – בלי עסק בכלל.

רק להפוך למעין "מתווכים דיגיטלים" שמחברים בין מוצרים של אנשים אחרים ללקוחות ברחבי האינטרנט, נשמע טוב מכדי להיות אמיתי – אבל בדקתי.

נרשמתי לתכנית הכשרה מקיפה של מי שהוביל את התחום במדינת ישראל, אדם טל, והייתי מחזור שני של התכנית, כשהמנטור שלי היה הדר אשוח שהיה מבוגרי המחזור הראשון ולימים הפך להיות שותף שלי.

מהר מאוד בתחום הכנסתי סכומים ששכירים מרוויחים אחרי הרבה מאוד זמן, סכומים שלא חשבתי שארוויח כל כך מהר.

פיתחתי שיטה משל עצמי בתחום והמשכתי לעשות כסף מעולה.

בסוף שנת 2016 הצעתי להדר אשוח, שהיה נחשב להצלחה וכוכב עולה בתחום, לחבור אליי ולעזור לי לשתף את הידע שלנו עם עוד ישראלים שרוצים לצאת ממירוץ העכברים.

לקחנו את השיטה שלי בתוספת הידע והמקצועיות שלו ויצרנו את מוצר המידע הראשון שלנו – תכל'ס כסף.

הקמנו את חברת ריצ'בק בע"מ ביחד עם טל פלג – מומחה לניהול עסקים ופיתוח עסקי.

הדר אשוח הפך למותג בין לילה, אני השתדלתי להישאר מאחורי הקלעים כמה שאפשר עד שלא הייתה ברירה יותר וההצלחה שלנו בארץ הוציאה אותי לאור.

מהר מאוד כבשנו את ישראל והפכנו להיות המותג המוביל בלימודי שיווק שותפים.

במקביל להצלחה קיבלתי הצעה לנהל את רשת השותפים Scream שהייתה רשת בתחילת דרכה ועדיין הפסדית,

תוך 4 חודשים הרשת הפכה לרשת המובילה בישראל עם למעלה מ-2,500 משווקים ומאות הצעות שותפים.

אחרי הצלחה מסחררת של למעלה מ-5,000 תלמידים, החלטנו להעתיק את הנוסחה לעוד תחומים והתחלנו לעזור בליווי וייעוץ לאנשים שהיה להם פוטנציאל וערך לתת לעולם.

ככה הצלחנו לשכפל את ההצלחה שלנו לעוד אנשים שהיום מרוויחים סכומים של מאות אלפי שקלים כל חודש ממכירת הידע שלהם באינטרנט בתחומים כמו חינוך, כושר ובריאות ועוד.

ככל שעבר הזמן נוכחתי לגלות שהידע המקצועי שלי שווה מיליונים, לא כתיאוריה, אלא הלכה למעשה.

עוד ועוד אנשים שעזרתי להם הצליחו להפוך מאנונימיים או בעלי עסקים דיגטליים כושלים, לכאלה שעושים עשרות ומאות אלפי שקלים.

היום, עם כמות הידע שצברתי ויחד עם השותפים שלי הדר אשוח וטל פלג, החלטנו שהגיע הזמן שלכל ישראלי תהיה הזדמנות שווה להצלחה באינטרנט, וכך נולדה לה אקדמיית 2100.

אקדמיית 2100 היא בצפר דיגיטלי המאפשר מגוון רחב של מסלולים – לבעלי עסקים, יזמם ושכירים שרוצים הסבת מקצוע.

כל זה במטרה לאפשר לכל אחד להגשים את עצמו בתעשייה שרק הולכת וגדלה ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, הביקוש גדל והשכר בצמיחה מתמדת.

החלום שלי הוא שכל ישראלי שרוצה לעבוד בהייטק ידע שהוא יכול לעשות את זה.

גם אם אין לו בגרות וגם אם המערכת חושבת שיש לו "בעיות קשב וריכוז" ושהוא לא מתאים למסגרות.

החזון של אקדמיית 2100 היא להפוך למותג המוביל בלימודי שיווק דיגיטלי ויזמות דיגיטלית בישראל, ולהפוך לגוף המוביל המייצר כוח אדם איכותי, ישר וערכי לשוק העבודה (שכירים ועצמאיים) ולספק ארגז כלים לכל בעל עסק שרוצה להצליח בעולם הדיגיטלי בלי להיות תלוי באנשי מקצוע.

חשוב לי להעביר את המסר שהלימוד אף פעם לא נפסק.

זה שמוסדות החינוך לא הצליחו ללמד אותי, לא אומר שאני לא לומד בעצמי כל יום, למען האמת – השקעתי עשרות אלפי שקלים (אולי אפילו כבר מאות אלפי שקלים) בקורסים מקצועיים.

הידע המקצועי שלי מקיף כמעט כל תחום בעולם השיווק הדיגיטלי ברמה הגבוהה ביותר, החל מקידום ממומן PPC, PPV ו-Native במגוון פלפורמות כמו פייסבוק, גוגל טאבולה אווטבריין, לינקדין, פופאדס, טוויטר ועוד.. דרך משפכי שיווק מורכבים וניהול רשימות תפוצה, בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן וקופירייטינג, קידום אורגני (SEO) והרשימה עוד ארוכה.

מעבר לכך שחיברתי את הניסיון העסקי שלי עם העולם השיווקי, כך שמעבר לזה שאני יודע לייצר לקוחות לכל עסק בעולם הדיגיטלי, אני יודע גם איך לשמר אותם, איך להגדיל מכירות מהם ובכלל – איך להקים את העסק הדיגיטלי החל משלב הרעיון דרך התכנית העסקית והאסטרטגיה ועד למיליון הראשון (והרבה אחרי).

לסיום,

הדרך להצלחה תמיד תהיה קשה, וזה טוב.

כי אם זה היה קל כולם היו מצליחים, ואז מה הטעם?

תיקחו משפט שאמרה לי אמא שלי איפשהו בתקופת בית הספר היסודי:

"תמיד תכוון לירח, גם אם תחטיא – תפגע בכוכבים."

שלכם,

שלו יפרח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *